LOVE THEM =)

Tuesday 13 December 2011

Rantau Panjang With Loves !

Bismillahirahmanirahim

Assalamualaikum wbt . Hi guys ! Wssup ? Hari ni adalah hari yang sangat memenatkan . Seriously . Perjalanan ke Rantau Panjang tak jauh mana tp badan saya ni . Satu hari terperap dekat dalam kereta . Oh-em-gee . Nak menangis bang ! Hehe but it was a very fun journey w my loves - mummy , adam && alyaa .

Motif ke
RANTAU PANJANG ? 

Ambik abah tersayang dekat imigresen Rantau Panjang ! On my previous post , ive already told you guys tht my dad was going to Bangkok for a weeks with his SUKMA TERENGGANU PENTAQUE's SQUAD untuk join beberapa tournament kat sana . Then harini abah kena balik then esok dia kena shot ke Seremban pun ada tournament untk pentaque jgk . Haih it makes my a busy man in the whole wide world . Masa kami sekeluarga pun terhad but yeah kami faham , abah pergi sebab kerja dia . We still support him . No matter what :)

Act Kelantan bkn tmpt biasa saya && family pergi i mean mcm tk selalu lah . So bila nak ke mana mana kena roger org tu roger org ni . Furthermore , kali ni mami yang drive . So mcm tk biasa . Sampaila dekat satu stesen minyak ni dekat Machang , mami stop and tanya nak lalu mana kalau nak ke rantau panjang then abang minyak ni pun kata -

Kak jale depe lagi lepastu kak ambik kane . Dale 7km lagi kak

Hohh tu dia ! Dialek kelantan sudah keluar ! Wihii ! Bila saya tanya depe lg ka ? Abang minyak tu pun pandang je . Hamboi . Mentang mentang plat number kereta kteorng number Pahang awak ingt saya tk pandai kecek kelate la ? Jgn mainlah . Ade sejaroh tercatat bang weh dgn org kelate ! Hahahah :P

Jalan punya jalan , tadaaaa ! Sampai jugak akhirnya ! Alhamdulillah :)

1st picture bila sampai sini terus keluarkan kamera sampai mami snggup
stop tepi jalan hehe

Haa itu dia , lai lai lai . ZON BEBAS CUKAI RANTAU PANJANG , KELANTAN . Masuk masuk tengok kakak-kakak aunty-aunty tengah bertugas . Amboi garangnya muka :P Takut saya ! Hehe . Adik adik kat belakang dah pura-pura tido haha . Itulah they all kalau nampak penguatkuasa dkt tengah jalan msti buat buat tido haha :P Then perjalanan diteruskan . Masuklah kami berempat ke pekan rantau panjang ni . Rambang mata nya ! -.-' Nasib tujuan dtg semata mata nak ambik abah . Kalau tak habis satu pekan rantau panjang ni saya pusing . Takpe takpe kau tunggu aku dtg lg rantau panjang . Barang murah yeeee . Menggugat btl -.-

Nampak tenang je kan bandar rantau panjang ni ? :)

Sumpah nampak macam calm je . Tak sesak mana pun :)

Abang depan ni malu nk toleh belakang buat peace ke
main wink wink dengan saya ke ! hahaha

Dah rentas laluan bandar rantau panjang , saya pun terus kn perjalanan ke bahagian imigresen rantau panjang sebab abah dari Naratiwat (hentam je ejaan dia) abah terus ambik cab ke imigresen rantau panjang . Bayangkan , kteorng sampai sini jam 0130 pm tp abah sampai tak sampai pukul 0300 pm haha . Ketaq lutut oi ! :p

Finally :)(:

Kami pun meluncur masuk ke dalam then ada akak imigresen ni tanya ada beli pape ke tk ? Akak ni potong btl . Membuatkn saya makin sedih . Sobsob* Saya baru nak masuk kak tunggu abah saya ! Haha . Dah dpt masuk mami pun park kereta . Punyala 3 4 kali tukar parking -.- Haha . 

Alyaa buat muka bajet , saya ?? Muka comel ! Hahaha

Sorry kalau gambar gambar di bawah semua bajet bajet sebab tu lah ragam dia kalau org gila kamera jumpa kamera ! Hahaha

Iklan gigi . Weeeeeee :D


Demuk demuk demuk !

Okay dah ! Mesti naik menyampah kan ? Haha saya pun menyampah tengok gambar saya sendiri apatah lagi korang :P Takpe takpe , next !

Mana nak pergi ? Kalau kanan ke thailand , kiri ke malaysia .
Tengah ?? LOL

Paling best dekat imigresen ni boleh usha abang abang imgresen yang handsome handsome . Sumpah menggugat keimanan . Part plg best bila mami ambik kereta nak park kereta dkt tmpt lain , ada abang imgresen ni senyum senyum haihh . Last last bos dia pnggil masuk office dia . Oi kcau ! Hahahah

Jangan tanya saya knp saya suka ambk gmbr . Haha
sbb madam besar pun photogediks ;p


Lil bro' , Adam . Muka bosan tnggu abah . Huehue

Gambar tak banyak :( Semua penat menunggu plus kteorng tk berjalan . Just duduk satu tempat tu je . Setiap kali abang abang , cowok cowok ganteng pandang saya mesti mami saya sergah dieorng . Mami , gimano lah saham saya tak jatuh -.- Lepas mami sergah bdk bdk tu mami gelak . Haha bapak psyco mami aku . Lol .

So lps ni , sape sape rasa nk ke Rantau Panjang bawak duit kepok kepok k ? Biar berat handbag tkpe janji puas hati ! Jgn jd mcm saya tak shohhhpiinnngg langsung ! Haha tapi tkpe , boleh cuci mata :P Wee . Hehe joke . But a day at Rantau Panjang was quite fun . Boleh tengok ragam org keluar masuk . Dekat je Thailand-Malaysia . Aweks banyak ! Comey lote ! Kulitnya mak aiiiiii mak youuu , jangan cakap , lesuh bang ! Macam kulit bunga . Pengsan* Patutlah ramai sangat nak carik partner org kelantan . Haha saya ? Org german sudah . Lol . Kelaut sudah . 

Till then ,
Assalamualaikum 


pstt ; saya rasa mcm nak tukar URL blog saya je . Boleh tak ? Tapi sayang . To silent readers , sorry :) Wink*








1 comment:

TOPUP FOR ALL said...

sapa jugok demo d kelate deh....hahaha...