LOVE THEM =)

Friday 18 November 2011

Dear bloggers , please stop it !


Salam to all bloggers ! Happy Friday guys . Salam jumaat semua

How are you ? As usual , i hope you guys are doing fine and happy ! Wee ~ :)
Gmbr saya muka marah ? Haa ofcourse ! Saya tengah panas hatiii dekat bloggers !
Semua bloggers ? Nolah . Certain of them lah ! Not all :) Why ?

Okay like this , im still new in this world of blogging and my experience in blogging are not as much as yours i bet . And this year baru saya ber-blogging secara serious . I mean , tk main mainla . Tk celap celup je nak blog blog apa semua .

Satu benda yang saya kurang faham pasal blog ni i mean pasal certain bloggers bila they all paksa kita untuk follow mereka after mereka follow kita . Okay nak minta untuk di-follow balik mmg tk salah sbb mmg ada sesetengah bloggers yg guna cara mcmtu untuk tingkatkn followers apa semua but dengan cara memaksa apa semua ia akan annoyed any bloggers yg dipaksa untuk me-follow balik .

Dear bloggers ,
kita ber-blogging bersebab . And kita ber-blogging bukak semata mata nak tingkatkan followers . Bloggers yang lain ada opinion dieorng tersendiri . Mereka ada jenis jenis blog yang dieorng nak follow . Look at Miss Epal , Miss Fatin Suhana , Brother Ben or even sape sape lagi lah yg mmg dikenali dlm dunia blog , mereka tk minta untuk di-follow melainkan ramai org berlumba untuk follow mereka . Sebab ? They way dieorng manage dieorng punya blog apa semua .

Im 17 and yes im still kiddos . Im talking about 'kiddos' sebab kebanyakkn , i bold the word of kebanyakkan bloggers yang macam memaksa bloggers lain untuk follow mereka balik adalah dikalangan umur yang sebaya dengan saya . Ber-blogging dengan tujuan hanya untuk dikenali dan ramai followers tk guna . Ber-blogging boleh jd suatu benda yang serious . Saya lagi suka sebut as a serious career sbb dengan berblogging pun kita boleh buat duit kn . 

Saya tak cakap ia adalah sesuatu yang salah untuk suruh org follow kita balik sebab lain bloggers lain ragam dia . Tapi untuk paksa org follow kita balik is a nono okay ? :) Its not a good thng i guess . Biar kita berblogging biar org suka cara kita berblogging bkn kita top hanya pada numb of followers okay ?

Sorry kalau ada apa yang saya tulis harini ada buat sesiapa tersinggung . Saya hanya keluarkan pendapat saya sahaja . Kalau ada pendapat lain boleh saja dibicarakan semula .

Till then , assalamualaikum 
Selamat malam bumi malaysia =)

4 comments:

Lilynana Lexy said...

agree with you..kalau kita x follow die..die akan anta short message kt shoutbox suruh follow balik..

atiqa aris said...

tah kan cm budak2 agas la nk soh folow2 balek nih.wat dunnoe je wak:)

cik lebah said...

sgt2 setuju..

Unknown said...

kemaruk betoi. haha